MAIKS / HOMO NOVUS

MAIKS / HOMO NOVUS

“Maiks” ir performatīva dejas izrāde, kas pievēršas darbavietu kultūrai un estētikaiPazīstamā kanādiešu horeogrāfe Deina Mišela rada situācijas, kas izriet no telpas iekšējās loģikas. Viņa piešķir katrai lietai jaunu nozīmi un uzdevumu, tādā veidā nojaucot binārās un lineārās domāšanas struktūras. 3h ilgās izrādes laikā skatītājs aicināts sekot māksliniecei līdzi pa telpām un meklēt atbildi uz jautājumu – vai tas, kā es dzīvoju savu sabiedrisko dzīvi, atspoguļo manu iekšējo būtību?

Izrādes ilgums (minūtes):180

Radošā komandaDeina Mišela (Kanāda)

Valoda:Bez valodas ierobežojuma

Iesakām sekot izrādei visā garumā, bet nepieciešamības gadījumā skatītāji var brīvi iziet un atgriezties


TUVĀKĀ IZRĀDE

Apraksts

Slēpt aprakstu
Horeogrāfe un skatuves māksliniece Deina Mišela rada vietas, kuras nosaka viņu pašu iekšējā loģika. Māksliniece darbojas objektu pasaulē, kurā katrai lietai piešķir jaunu nozīmi un uzdevumu, tādā veidā nojaucot binārās un lineārās domāšanas un rīcības struktūru. Bez provokācijas un tīras ziņkāres vadīta, Mišela mēdz pārkāpt sociālās normas, kas neviļus pamudina “marginālas figūras” nonākt sarunas centrā. Viņas īpašais humors un iejūtība ļauj aizdomāties par to, kā mēs eksistējam šajā pasaulē.Izrādes “Maiks” nomadiskā estētika ir horeogrāfes Deinas Mišelas vizītkarte, kas izveidojusies karjeras laikā. Izrāde norisinās atklātā telpā, ielūdzot skatītāju trīs stundas pavadīt tās iekšējā visumā. “Maiks” iztaujā darbavietu kultūru un estētiku, pievēršas darba un privātās dzīves attiecībām, liekot sev uzdot urdošu jautājumu - vai es spēju dzīvot tādu sabiedrisko dzīvi, kas atspoguļotu mana iekšējā būtība? Ļaujiet Deinai Mišelai vest sevi līdzi šajā meklējumā, ik pa brīdim dodot savu piekrišanu.

PAR MĀKSLINIECI
Dana Mišela (Dana Michel) ir Karību jūras reģiona izcelsmes kanādiete, kas dzimusi Otavā, bet kuras ģimene nāk no Sentlūsijas salas. Kopš 2000. gada māksliniece dzīvo Monreālā un raksturo sevi kā performances mākslinieci, kas pievēršas niansēm. Jau pirmie Deinas darbi raisīja plašu ažiotāžu, bet viņa ir turpinājusi attīstīt savu spēju strādāt ar laiku un improvizāciju, pievēršoties tādām tēmām kā identitāte, seksualitāte un darbs jeb, citiem vārdiem sakot - meklējot veidus, kā plašāk traktēt savas attiecības ar eksistenci. Ikvienu Deinas darbu caurstrāvo viņas pašas neaizsargātība un centieni radīt mums visiem kopīgu, dzīvi apliecinošu telpu.

IZRĀDES VEIDOTĀJI

Autore, izpildītāja: Deina Mišela
Radošā komanda: Viva Delorme, Elena Fūrija, Pīters Džeimss, Heidija Luisa, Treisija Morisa, Rosko Mišela, Karlīna Persila, Joana Sorina

Scenogrāfijas konsultants, tehniskais vadītājs: Romain Guillet

Skaņas konsultants: Deivids Drurijs

Producents: SCORP CORPS - Viva Delorme, Deina Mišela

Izplatītājs: neon lobster - Džūlija Mesija, Katrīna Voliša

Līdzproducenti: ARSENIC - Centre d’art scénique contemporain (Lozanna, Šveice), Nacionālais mākslas centrs (Otava, Kanāda), festivāls TransAmériques (Monreāla, Kanāda), Julidans Amsterdam (Nīderlande), Kunstenfestivaldesarts (Brisele, Beļģija), MDT (Stokholma, Zviedrija), Montpellier Danse (Francija), Moving in November, (Helsinki, Somija), Veksnera mākslas centrs Ohaio štata universitātē Kolumbā (Amerikas Savienotās Valstis).

Radošās rezidences: Alkantara (Lisabona, Portugāle), ANTI festivāls (Kuopio, Somija), Centre National des Arts (Otava, Kanāda), Kinosaki Starptautiskais mākslas centrs un Kjoto eksperiments (Japāna), Kunstenfestivaldesarts (Brisele, Beļģija), Künstler*innenhaus Mousonturm (Frankfurte), Montpellier Danse (Francija) starptautiskajā deju rezidencē Agore, pateicoties BNP Paribas fonda atbalstam, RIMI/IMIR SceneKunst (Stavangera, Norvēģija), Shedhalle (Cīrihe, Šveice) ar Cīrihes Tanzhaus un Kanādas vēstniecības Šveicē atbalstu, The Chocolate Factory (Amerikas Savienotās Valstis).

Izrādes pirmizrāde notika 2023. gada 19. maijā kinoteātrī Kunstenfestivaldesarts (Brisele, Beļģija).
Darbs radīts ar Kanādas Mākslas padomes, Kvebekas Mākslas un literatūras padomes, Starptautisko attiecību, Frankofonijas ministrijas un Monreālas Mākslas padomes finansiālo atbalstu.