Brieža pēdējā nakts

Brieža pēdējā nakts

Jānis Balodis (Latvija), Noels Kano (Argentīna)

Stāsts par mežiem, tajos mītošajiem cilvēkiem un vēl cilvēciskākajiem gariem.

Valoda:Angļu valodā. Izrādei Rīgā netiks nodrošināts surdotulkojums latviešu valodā.


Norises vieta

TUVĀKĀ IZRĀDE

Apraksts

Slēpt aprakstu

Jāņa Baloža un Noela Kano izrāde "Brieža pēdējā nakts" pirmizrādi piedzīvoja Starptautiskajā jaunā teātra festivālā "Homo Novus" 2022. gadā. Izrāde izpelnījusies ne  tikai skatītāju ievērību, bet arī programmas "Apvērsums" jauno kuratoru uzmanību – jaunieši izvēlējušies darbu iekļaut arī  "Rosendal Teater" (Tronheima, Norvēģija) rīkotā festivāla "Bastard" programmā 2023. gada aprīlī. Pirms došanās uz Tronheimu izrāde vēlreiz atgriezīsies pie skatītājiem Rīgā.

Izrādes veidotāji Jānis Balodis un Noels Kano pirmo reizi satikās 2021. gada decembrī, kad Noels no Amsterdamas ieradās Klaipēdā. Jānis viņam aizbrauca pretī uz Klaipēdas ostu, un jau pa tumsu abi ar mašīnu devās tālāk uz Rīgu. Drīz pēc izbraukšanas sākās sniegputenis, tāpēc Jānis izvēlējās braukt pa mazāku lauku ceļu, kur notika sadursme ar briedi.
Izrādes “Brieža pēdējā nakts” pamatā ir stāsts par kādu decembra vakaru, kurā apmeklējām “Lidl”, aizbraucām uzpildīt degvielu “Viada” benzīntankā, kur satikām kādu antropologu, notriecām briedi, izšķaidījām galvaskausu, notašķījāmies ar asinīm un fēcēm, bēgām no suņiem un gandrīz netikām ielaisti taksī. Stāsts par mežiem, kas pilni ar cilvēkiem un vēl cilvēciskākiem gariem, kas tajos mīt.

PAR MĀKSLINIEKIEM

Jānis Balodis dzimis 1987. gadā Rīgā, kad tā vēl bija PSRS sastāvā, bet uzauga jau neatkarīgā Latvijas Republikā. Tas bija laiks, kurā valsts centās panākt 50 okupācijas gados iekavēto – pāriet uz neoliberālo brīvā tirgus kapitālismu un īstenot brīvas, demokrātiskas vēlēšanas. Kopš 2009. gada Jānis strādā profesionālajā teātrī kā dramaturgs, lugu autors un reizēm arī uzstājas uz skatuves. Jānis ir nesen absolvējis DAS teātra programmu Nīderlandē, kā arī pasniedz teātra mākslu skolā un dramaturģiju Latvijas Kultūras akadēmijā. Teātrī viņu visvairāk interesē ar sabiedrību saistīti jautājumi – kā mēs šeit sadzīvojam un vai vispār to spējam?

Noels Kano (Nahuel Cano) dzimis Neukenē, Valmapu reģionā, kurš mūsdienās pazīstams kā Argentīnas Patagonija. Viņš dzīvo un strādā Buenosairesā un Amsterdamā gan kā aktieris, teātra veidotājs un eksperimentālais skaņu mākslinieks-autodidakts, kurš savos darbos modificē noteiktas attiecības, kas rodas performatīvā telpā, caur ķermeņa pieredzi un ārpus tās. Noels strādā mobilā darbības laukā, pētot performances, instalācijas, skaņas un teātra iespēju potenciālu. Viņa jaunākie darbi galvenokārt saistīti ar skaņas un kosmosa pētīšanu, cenšoties ieklausīties un izklausīties citādāk. Noels ir strādājis kā aktieris gan kino, gan teātrī, sadarbojoties ar tādiem nozīmīgiem režisoriem kā Lukresija Martela, Dideriks van Rojens, Alehandro Tantaniāns u.c. No 2010. līdz 2017. gadam Noels veidojis mākslinieciskos projektus kopā ar savu grupu “El Cuarto” (www.estudioelcuarto.com), kas piedalījusies un guvusi atzinību daudzos starptautiskos projektos. Viņš ir arī viens no dibinātājiem Buenosairesas mākslinieciskajam kolektīvam “Escena Política” (www.escenapolitica.org), kas atbalsta iekļaujošākas un godīgākas mākslas prakses. 2020. gadā Noelsabsolvēja DAS teātra maģistra programmu Amsterdamā un šobrīd strādā pie skaņdarbu triptiha kopā ar eksperimentālās mūzikas ansambli “Modelo62”, kā arī pie subjektīvas platformas “Kütral – Nahuel” izstrādes, kas ļautu viņam paplašināt savu pētījumu un solo darbu loku.

Vairāk informācijas: http://2022.homonovus.lv/programma6fad.html?s=briezanakts